واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر در قالب مسکن اجتماعی واگذار می شوند

 

واگذاری واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر در قالب مسکن اجتماعی

واگذاری واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال های پایانی تکمیل پروژه های مسکن مهر هستیم، گفتند: واحدهایی از مسکن مهر که با استقبال خوبی روبرو نشده اند در قالب طرح مسکن اجتماعی واگذار خواهد شد.
محسن نریمان بیان کرد: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در طرح مدیریت پروژه های مسکن مهر؛ ۱۹ شهر جدید را مدیریت می‌کند که در هفته دولت ۲۰ هزار واحد به متقاضیان مسکن مهر تحویل داده خواهد شد.
وی اظهار داشتند اکثر پروژه های مسکن مهر به مرحله اتمام پروژه رسیده اند و همچنین در شهر جدید اندیشه به جز تعاونی ها، اتمام پروژه مسکن مهر را در ساخت بقیه واحدها اعلام کردیم.
وی تصریح کردند: در شهر جدید پردیس در پیشروی پروژه، ۴۰ هزار واحد به مرحله نازک کاری رسیده و این پیشرفت در شهر جدید پرند نیز به ۹۱ درصد رسیده است، که ۷ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده در شهر پرند فاقد متقاضی می باشد و ۱۷ هزار واحد هم متعلق به متقاضیانی است که آورده های آنها زیر ۱۵ میلیون تومان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشتند که در شهر هشتگرد ۵۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده است که بسیاری از این واحدها متقاضی ندارند و این نشان می دهد که برآورد ساخت در این شهر به درستی انجام نشده است.
نریمان همچنین بیان داشت با توجه به اینکه تلاش می‌کنیم واحد‌ها را بصورت محله‌ای و با تمام امکانات زیر بنایی و روبنایی تحویل متقاضیان دهیم؛ سعی بر آن است تا در افتتاح‌ پروژه ها محله محوری در نظر گرفته شود.
وی تاکید کردند: از آنجا که شهر پرند خود به یک کلان شهر تبدیل شده است انتظار می رود برای ارائه خدمات هرچه بهتر زیربنایی و روبنایی هرچه سریعتر دو کلان شهر پرند و پردیس به مترو متصل شوند تا مشکلات پیش رو به زودی مرتفع گردد.
وی همچنین اظهار داشتند: سعی بر آن است تا برای ارتقاء شهرسازی نوین از تجارب سایر کشور‌ها که در این زمینه چندگام جلوتر از ما هستند استفاده نماییم.

(23 تیر 1396)