[ld_tabs style=”s6″ use_custom_fonts_nav=”true” title=”محصولات” active_color=”rgb(14, 48, 93)” border_color=”rgb(3, 78, 162)”][ld_tab_section title=”محصولات ویتور” tab_id=”1533200317764-ac74f373-16fd”][ld_section_title title=”پکیج کامل آسانسور ویتور” alignment=”text-center” title_top_margin=”10″ title_bottom_margin=”10″ subtitle_top_margin=”0″ subtitle_bottom_margin=”10″ text_top_margin=”0″ text_bottom_margin=”0″ i_align=”right”][/ld_section_title]
[ld_spacer][ld_content_box style=”s07″ show_button=”yes” ib_style=”btn-solid” ib_title=”توضیحات کامل” image=”3338″ el_class=”box” ib_hover_color=”rgb(0, 192, 243)” ib_h_b_color=”rgb(0, 192, 243)” ib_link=”url:http%3A%2F%2Fwww.samaelevator.com%2F%25d9%2586%25d8%25b5%25d8%25a8-%25d9%2588-%25d8%25b1%25d8%25a7%25d9%2587-%25d8%25a7%25d9%2586%25d8%25af%25d8%25a7%25d8%25b2%25db%258c-%25d9%25be%25da%25a9%25db%258c%25d8%25ac-%25d9%2588%25db%258c%25d8%25aa%25d9%2588%25d8%25b1%2F|title:%D9%86%D8%B5%D8%A8%20%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%20%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC%20%D9%88%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1|target:%20_blank|”][/ld_content_box][ld_spacer][ld_content_box style=”s03″ title=”پاراشوت ویتور” image=”3319″ el_class=”box”][/ld_content_box][ld_spacer]

پاراشوت ویتور
سیستم ترمز آسانسور (پاراشوت آسانسور) تاریخچه اختراع نوع ابتدایی آن به سال 1854 باز می گردد که توسط “الیشا اوتیس” در صنعت آسانسور مورد استفاده قرار گرفت.

نوع تکامل یافته “پاراشوت آسانسور” تا چندی پیش به صورت :”پاراشوت آنی آسانسور” یا “پاراشوت لحظه ای آسانسور” بکار برده می شد.

در این سیستم به محض فعال شدن سیستم پاراشوت ویتور ، سیفتی گیرها با ریل آسانسور درگیر و در کسری از ثانیه (حداکثر طی حدود 40 الی 50 سانتیمتر) از حرکت کابین جلوگیری می کرد و کابین در یک لحظه متوقف می شد.

مشکلی که این سیستم در زمان فعال شدن پاراشوت بوجود می آورد، شوک شدیدی بود که به مسافرین کابین آسانسور وارد می شد.

پاراشوت ویتور

مدل BSG-25P

پاراشوت ویتور

 

 

مدل LADI16 / LADP16

پاراشوت ویتور
مدل USG-25P

با توجه به افزایش ظرفیت و طول مسیر حرکت آسانسور در ساختمان ها ، قطعات ایمنی با کیفیت بالا و مطابق با استاندارهای روز دنیا طراحی و در صنعت آسانسور کشورمان وارد و به بهره برداری رسیده است ، که یکی از این بهترین های آن برند ویتور ، دارای استاندارد EN81اروپا میباشد .

[ld_content_box style=”s07″ title=”موتور WITTUR مدل WSG-S” image=”3300″ el_class=”box”][/ld_content_box][ld_spacer]

کمپانی بزرگ WITTUR جزو به نام ترین و قدیمی ترین شرکت های تولید کننده آسانسور در دنیا می باشد. این کمپانی با دفتر اصلی واقع در آلمان و گستردگی نمایندگی های در اغلب کشورهای دنیا با تکیه بر تکنولوژی و دانش فنی آلمان و کیفیتی عالی جزو اولین کمپانی های آسانسور در دنیا می باشد.

موتور WITTUR مدل WSG-S

ویتور کسب و کار خود را تنها با تولید درب آسانسور آغاز کرد و چنان در طول زمان گسترش یافت که اکنون پک کامل آسانسور را ساخته و طیف وسیعی از قطعات آسانسور را نیز در اختیار می گذارد.

مشخصات فنی موتور ویتور :

موتور-ویتور-سما-آسانبر

  • ظرفیت 2/9 کیلو وات تا 14 کیلووات (6 تا 26 نفره) و سرعت های 1 و 1.6 متر بر ثانیه
  • مزایا :

  • راندمان موتور ویتور حدود ۹۸% می باشد
  • احتیاج به روغن کاری ندارد
  • موتور داغ نمیکند،بنابراین می توان اطمینان داشت آسانسورحتی در شرایط ترافیکی خیلی زیاد جهت خنک شدن موتور متوقف نمی شود.
  • دور موتور گیرلس حدود۱۵۰دور در دقیقه می باشد،بنابراین صدای کمتری تولید می کند.
  • جریان استارت موتور ۵۰% بیش از جریان نامی است.
  • با توجه به ابعاد کوچک موتور گیرلس میتوان آسانسور را حتی به شکل بدون موتور خانه نصب نمود.(R.L)
  • موتور گیرلس نسبت به موتور گیربکس هم توان سبکتر می باشد.
  • لرزش ندارد
  • گیربکس وجود ندارد.
  • ترمز الکتریکی
  • قیمت بالاتر از نوع گیربکس

 

 

موتور ویتور

[ld_content_box style=”s07″ image=”3316″ el_class=”box” title=”گاورنر ویتور”][/ld_content_box][ld_spacer]

گاورنر ویتور مدل OL35 دو جهته

گاورنر ویتورمشخصات فنی:

  • گاورنر ویتور آلمان 1.6m/s – دو جهته بدون ریموت
  • مخصوص موتورهای گیرلس آسانسور
  • گاورنر بالا و پایین – برای سرعت ۱ و ۱٫۶ و ۱٫۷۵ و ۲ متر برثانیه

 

TYPE OL100-EN81 OL100-ASME OL120-EN81 OL120-ASME
Max. permissible rated speed v 11,47 m/s 2000 fpm 12,66 m/s 2300 fpm
Max. permissible tripping speed v1 13,20 m/s 2400 fpm 15,84 m/s 2760 fpm
Permissible rope diameter 8 – 10 mm 3/8” (9,5mm) 10 – 13 mm

3/8” , 1/2”

(9,5 , 13 mm)

Pull through force 1100 – 2100 N 262 – 462 lbs 1100 – 2100 N 262 – 462 lbs
[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”آسانسور هیدرولیک” tab_id=”ld-1540892380633-ac11e805-d3a4″][ld_section_title title=”آسانسور هیدرولیک” alignment=”text-center” title_top_margin=”10″ title_bottom_margin=”10″ subtitle_top_margin=”0″ subtitle_bottom_margin=”10″ text_top_margin=”0″ text_bottom_margin=”0″ i_align=”right”][/ld_section_title]

آسانسور هیدرولیک ( نصب مستقیم ) جک از زیر : جک از پایین به مرکز کابین فصل و عامل حرکت کابین میباشد ( نیاز به حفر چاه معادل نصف طول مسیر حرکت کابین )

آسانسور هیدرولیک ( نصب مستقیم ) جک از بغل : جک در کنار چاهک آسانسور با عمق کمتر از دو متر نصب میشود و عامل حرکت کابین میباشد ( جهت تامین فضای زیبا و استفاده حداکثر از محیط )

آسانسور هیدرولیک ( غیر مستقیم ) : جک به واسطه فلکه و سیم بکسل عامل حرکت کابین میباشد ( در این روش طول مسیر تا دو برابر افزایش می یابد )

جک هیدرولیک:

در صورت استفاده از جک­های متفرقه در تأمین آسانسور هیدرولیک (عمر آسانسور) حداکثر 4 سال می­باشد که تعویض آن بسیار دشوار است.جک

جک های ویتور:

علاوه بر جک های یکپارچه،در تولید جک های دو و سه مرحله ای (تلسکوپی) تخصص دارد که نیاز به حفر چاله و گسترش ابعاد چاه را به حداقل می رساند.

همچنین در راستای حمل و نصب آسانتر جک های چند تکه ارائه شده که در مرحله نصب مونتاژ می شود.

 

 

 

 

 

شیر ترکیدگی (Rupture Valve)

شیر دستیایمنی آسانسورهای هیدرولیک، شیر ترکیدگی یا شیر اطمینان است که از خروج سریع روغن از جک که مترادف با سقوط کابین است جلوگیری به عمل می­آورد. عملکرد مطمئن این قطعه برای نصب صحیح آسانسور بسیار واجب است.

شیر اطمینان برند ویتور دارای استانداردهای SUD و TUV می­باشدکه برای فلوی 5 تا 600 لیتر در دقیقه در سایزهای مختلف موجود است.

 

 

 

 

 

پمپ دستی:

پمپ دستی (Hand Pump) در شرایط اضطراری امکان حرکت کابین به سم بالا را ایجاد می­کند و گزینه های نجات بیشتری را در مواقع لزوم فراهم می­آورد.

 

 

 

 

 

شیر HUD

این تکنولوژی برای مهار حرکات ناگهانی و غیرقابل کنترل کابین طراحی شده است.

شیر HUD

 

 

 

 

 

 

 

 

اینورتر هیدرولیک:

اینورتر هیدرولیکقابلیت کنترل انرژی در پمپ روغن را به سیستم می­دهد. کنترل هوشمند اینورتری،

صرفه جویی قابل ملاحظه­ای در برق مصرفی آسانسور بوده و

دیماند الکتریسیته­ی موردنیاز برای پروژه کاهش می­یابد.

 

 

 

 

پاور با شیر مکانیکی

پاور با شیر مکانیکیپاوریونیت های هیدرولیک رایج با شیر مکانیکی عمل می­کنند.

کار پاوریونیت تولید نیروی محرکه و ایجاد فشاربر روغن برای حرکت جک و به تبع آن کابین است.

 

 

 

 

 

 

 

پاورهای الکترونیکی

در مقایسه با شیرهای مکانیکی دارای مزیت انتقال کمتر حرارت به روغن از طریق کنترل زمان عملکرد،

مصرف 30 درصد انرژی کمتر و لولینگ بسیار دقیق است.پاورهای الکترونیکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاورهای اینورتری

پاورهای اینورتری

هزینه های عمومی آسانسور هیدرولیک را به شکل قابل توجهی کاهش می­دهند.

مزیت: به کاهش 50 درصدی انرژی مصرفی، عدم نیاز به کولینگ در آسانسورهای پرتردد و

امکان استفاده از پاورهایی با توان پایین تر را دارا می­باشد

 

 

 

 

 

 

 

کاراسلینگ: سهولت اجرای مکانیکی

کارسلینگ

کابین در روش های نصب غیرمستقیم و مستقیم از بغل، سازه ی کاراسلینگ ایفا می­کند.

مجموعه ی کامل پاراشوت، ستون زیر جک، رولر، کفشک و قلاب سربکسل های مخصوص، فلکه هرزگرد، نگهدارنده جک، براکت های اتصال جک، صفحه شابلون و … را دربر دارند.

[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”تابلو کولمورگن” tab_id=”ld-1540892380298-e81a8c40-36e8″]

تابلو کولمورگن

تابلو کولمورگن

MPK ساخت شرکت KOLLMORGEN آلمان است.

تابلو کولمورگن از نظر طراحي الکترونيک و نرم افزارسيستم عامل، منحصر به فرد بوده بطوريکه در بسياری از پکيج هاي معروف آسانسور از اين نوع کنترلر استفاده مي گردد.

مشخصات فنی :

  • حداکثر سرعت: 5
  • حداکثر تعداد طبقات با کارکدک: 56
  • حداکثر تعداد طبقات بدون کارکدک: 8
  • نوع درایو: قابل راه اندازی با درایوهای مختلف
  • نوع نجات: UPS Single Phase
  • ابعاد جعبه: 955W×410D×1895H/mm
  • دارای DCP – قابلیت APS – قابلیت Re leveling
  • دارای ADO
  • Open/Close: Close
  • نوع دوراندازی: پالس انکودر موتور

مزایا تابلو کولمورگن:

  • قابليت کنترل موقعيت به کمک اینکودر موتور وامکان استفاده از سيستم APS
  • داراي الگوريتم هوشمند کنترل گروهي براي 8 آسانسور
  • قابليت پاسخگويي به روش انتخاب مقصد ( سيستم Lift Express )
  • قابليت کارکرد با درايوهاي سازگار با پروتکل DCP3, DCP4
  • قابليت راه اندازي بصورت Direct Approach با دقت بالا
  • Advance Door Opening – (باز نمودن زود به هنگام درب)
  • مناسب براي آسانسورهاي کششي تا سرعت 5m/s
  • امکان اتصال به سنسور وزن و افزايش کيفيت عملکردي
  • قابليت هم سطح سازي مجدد( Releveling )
  • مناسب براي آسانسورهاي سه درب با انتخاب شستي
  • قابليت مانيتورينگ و تنظيمات از طريق اينترنت
  • قابليت تعريف طبقات VIP و اولويت جهت شستي هاي خاص
  • داراي پنج خروجي سرعت مستقل و سيستم دقيق ثبت خطا با تاريخ و زمان
  • داراي پکيج شستي و نمراتور ريزشی با توانايي نوشتن Text هاي مختلف قابل تنظيم
  • مجهز به سیستم نجات اضطراری و داراي کيفيت حرکتي عالي
  • مطابق با استاندارد EN81 و دارای 2 سال گارانتي

[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”کابین آسانسور” tab_id=”ld-1540892379898-28ba5c67-8a03″]
[ld_section_title title=”کابین آسانسور” alignment=”text-center” title_top_margin=”10″ title_bottom_margin=”10″ subtitle_top_margin=”0″ subtitle_bottom_margin=”10″ text_top_margin=”0″ text_bottom_margin=”0″ i_align=”right”][/ld_section_title]

کابین های آسانسور با دیواره گالوانیزه و کف پارکت یا سنگ وبا نورپردازیهای غیر مستقیم در طرحهای مختلف متناسب با سلیقه کارفرما تهیه میشود.

کابین می تواند دارای تزئینات ذیل باشد:
• کابین با تزئینات فرمیکا استیل
• کابین با تزئینات ام دی اف استیل
• کابین با تزئینات تمام استیل لوکس
• کابین با تزئینات کابین شیشه ای

تمایز کابین شرکت سما آسانبر:
*استفاده از تزئینات استیل نگیر با قطر 12mm
*استفاده از ورق روغنی با قطر 1.5mm که موجب مقاومت بیشتر کابین می¬شود
*استفاده از ورق U شکل با قطر 4mmدر زیر سنگ و عدم استفاده از نبشی L شکل که موجب استحکام کمتر و دوام پایین فشار سنگ می¬شود
*پوشش زیر سنگ با ورق قطر 3mm
*مرغوبیت ورقهای موجود با قطر 4mm در ساخت یوکهای بالا و پایین و عدم استفاده از ناودونی نمره 8 و نمره 10
*سنگین بودن کابین که موجب عدم فشار کمتر به موتور و امنیت بیشتر مصرف کنندگان
*استفاده از پیچ و مهره در ساخت کابین بجای جوشکاری کابین که موجب لرزش کمتر کابین در هنگام حرکت ، سر و صدای کمتر، استقامت بیشتر و جایگیری راحت کابین در چاه آسانسور می شود
*استفاده از سنگ مرغوب بجای کاشیهای طرح سنگ

[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”تراول کابل Datwyler” tab_id=”ld-1540892379165-54c04bb2-500e”]
[ld_fancy_heading tag=”h2″]تراول کابل Datwyler[/ld_fancy_heading][ld_spacer]
تراول کابل Datwyler

تراول کابل یا کابل حرکت نوعی کابل تخت است که ارتباط دهنده بین تابلو فرمان آسانسور و کابین می باشد. همانطور که از نامش پیداست این کابل همواره در حال حرکت می باشد و از این رو باید از جنسی مرغوب و مستحکم و با انعطاف پذیری بالا ساخته شود. این کابل به تعداد ۴-۸-۱۲-۱۶-۲۰ و ۲۴ رشته که مطابق با استاندارد EN-81 اروپاست در بازار موجود است.

درون آن رشته ای از نخ نایلونی بسیار محکم وجود دارد که باعث استقامت کابل و طول عمر آن میشود.

معروف ترین مارک ” دت وایلر “سوییس میباشد.

کمتر شدن این کابل در طراحی باعث صرفه جویی در هزینه نصب میشود ؛ ولی به این نکته باید توجه کرد که کمتر شدن از 12 رشته باعث سبکی کابل و در نتیجه گره خوردن آن میشود. نوع چینی آن بسیار نامرغوب و عمری معادل 3 تا 5 سال دارد که حدود یک پنجم عمر سوییسی آن می باشد.

تراول کابل دت وایلر سوییس به دلیل اینکه تمام مس هستن و از مواد مرغوب PVC ساخته شده اند طول عمر بیشتری دارند و انعطاف پذیر هستند .

در خصوص اصل کابل دت وایلر می توان به دو مورد ذیل اشاره نمود :

کابل دت وایلر دارای مارک حک شده Datwyler می باشد. بر خلاف کابل بدل که فقط آرم DatFyler را دارد کابل تقلبی مربوط به برند ترکیه می باشد.
• جنس و روکش کابل دتوایلر اصل ،براحتی بیانگر اصل بودن می باشد در صورتیکه روکش کابل تقلبی و نوع رشته های آن کاملا متفاوت است و از نظر طول عمر 3 تا 5 سال بیشتر قابل استفاده نمی باشد.

[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”ریل راهنما” tab_id=”1569916886796-17479863-fadb”]

ریل راهنما

r1

استفاده از ریل راهنما بعلل زیر است :

برای هدایت کابین و وزنه تعادل در حرکت عمودی و حداقل کردن حرکات افقی .
جلوگیری از نوسانات کابین بعلت نیروهای خارج از مرکز
توقف و نگهداشتن کابین در هنگام عملکرد مکانیزم ایمنی
کابین و وزنه تعادل در حرکت خود باید توسط حداقل دو ریل راهنما فولادی صلب هدایت شوند.این دو از فولاد ساختمانی دارای تنش کششی بیشتر از ۳۷۰ نیوتن بر میلی متر مربع و کمتر از ۵۲۰نیوتن بر میلی متر مربع ساخته شده اند
توضیحات ریل مونته فرو
– ریل های آسانسور مونته فرو اصلی ایتالیا طرح قدیم و جدید – دارای شیار جانبی- و آرم حک شده کارخانه مونته فرو می¬باشند
– در انواع ،T16 – T9 -T5
– ریل های کشش سرد- *9 *T5 -50*50*5- ,T9-75*65
– با بهترین آنالیز متالورژی Fe360B و استاندارد اروپایی ، مقاوم درقبال کجی و انحراف حین حمل ونقل ،صافی سطح استاندارد
– مناسب جهت آسانسور های مرتفع و بلند مرتبه
– مناسب جهت آسانسورهای پرترافیک
– مقاوم در قبال سایش و ساییدگی خط ترمز اضطراری -پاراشوت-جهت آسانسورهای تا 10 نفره وکمتر از 15 طبقه ،
-ریل-15.8*65*70- 16 T
در خصوص اصل بودن ریل های مارک مونته فرو می¬توان به دوموردذیل اشاره نمود:
• ریل آسانسور اصل دارای دو مارک حک شده می¬باشد. بر خلاف ریل بدل که فقط آرم MF رادارد، ریل اصل علاوه بر مارک MF، لوگوی مخصوص کمپانی مونته فرو را نیز دارا می¬باشد.
• جنس و آلیاژ ریل اصلی، براحتی بیانگر اصل بودن می¬باشد و کل قاعده ریل براق و صیقلی شکل هستند. قسمت تیغه اصلی که هدایت کفشک کابین بر روی آن انجام میشود هم کاملاً ماشینکاری شده است. ولی قاعده ریل بدل صاف و صیقلی نیست و ظاهر نامناسبی نسبت به اصل آن دارد.
درنورد سرد اکسیداسیون، تلورانس کمتر و پرداخت سطح بهتری حاصل می شودبرخلاف نورد گرم که دارای پوشش اکسیدی است.- روغن کاری راحت تر انجام می گیرد.به طور خلاصه ریلی که با نورد سرد تهیه شده باشد از کیفیت و مرغوبیت بهتری برخوردار بوده و به همین جهت قیمت آن نسبت به ریل نوردگرم گران تر می¬باشد.
تمایز بین ریل T5-T9 و ریل T9-T16:
برای انتخاب ریل های آسانسور چند نکته حائز اهمیت می باشند که آنها را با هم بررسی می نماییم:
۱-ظرفیت آسانسور
۲-ارتفاع آسانسور
۳-سرعت آسانسور
این سه فاکتور جدا از هم نمی باشند و بایستی هنگامی طراحی، هر سه تای آنها را با هم بررسی نمود. برای همین منظور اطلاعاتی که بیشتر به صورت تجربی بدست آمده است را در اختیار خوانندگان قرار می دهیم.
۱-برای آسانسورهای ۱ تا ۷ نفره بهتر است از ریل T5 برای کادر وزنه و از ریل T9 برای کابین استفاده نمود. اما بهتر است برای ارتفاع بیشتر از ۳۰ متر و یا سرعت بالای ۲/۱ متر بر ثانیه ، از ریل T16 برای کابین استفاده نمود زیرا در این ارتفاع اگر آسانسور در حالت سقوط قرار بگیرد ریل T9 ممکن است پاسخگوی فشار تحمیلی نباشد.
۲-برای آسانسورهای ۸ تا ۱۲ نفره بهتر است از ریل T9 برای کادر وزنه و ریل T16 برای کابین استفاده نمود و این ریل ها تا ارتفاع ۵۰ متر را به راحتی پاسخگو می باشند اما بهتر است برای ارتفاع بیشتر از ۵۰ متر و یا سرعت بالای ۶/۱ متر بر ثانیه از ریل های T125 برای کابین استفاده شود تا فشار احتمالی را تحمل نماید.
۳- برای آسانسورهای بالای ۱۲ نفره بهتر است از ریل T9 برای کادر وزنه و از ریل T125 برای کابین استفاده شود تا احتمال بروز هرگونه مشکل احتمالی را از بین ببرد. البته ذکر این نکته ضروری است که برای کادر وزنه نیز می توان از ریل T16 و یاT125 استفاده نمود اما با توجه به اینکه معمولا فشاری به ریل های کادر وزنه وارد نمی شود لزومی به استفاده از آنها نیست.

[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”گاورنر و پاراشوت PFB” tab_id=”1569921189968-6ab0890c-915f”][ld_section_title title=”گاورنر و پاراشوت PFB” alignment=”text-center” title_top_margin=”10″ title_bottom_margin=”10″ subtitle_top_margin=”0″ subtitle_bottom_margin=”10″ text_top_margin=”0″ text_bottom_margin=”0″ i_align=”right”][/ld_section_title]

گاورنر یک سیستم مکانیکی بازدارنده در آسانسور است که در زمان تجاوز سرعت کابین آسانسور از حد مجاز عمل نموده و باعث تحریک شدن سیستم ترمز اضطراری – پاراشوت – شده و کابین آسانسور بر روی ریلها قفل میگردد.

پارامترهای یک گاورنر عبارتست از سرعت آسانسور و عرض یا قطر فلکه گاورنر.


مزیتهای گاورنرهای PFB:
• سرویس و نگهداری آسان
• فاقد شیار تست
• قابل نصب برای انواع آسانسور ها (MRL-MR)
• مطابق استاندارد EN81اروپا
• نصب بسیار آسان

6350965964715829471

[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”شاسی کابین و طبقات” tab_id=”1569924843791-6866b750-a0bd”][ld_section_title title=”شاسي هاي كابين و شاسي طبقات” alignment=”text-center” title_top_margin=”10″ title_bottom_margin=”10″ subtitle_top_margin=”0″ subtitle_bottom_margin=”10″ text_top_margin=”0″ text_bottom_margin=”0″ i_align=”right”][/ld_section_title]

شاسی های طبقات Operation panel :

این شاسی ها وظیفه فرماندهی به آسانسور جهت حرکت کابین بین طبقات با توجه به انتخاب موقعیت طبقه موردنظر را بر عهده دارند که در طبقات و نیز کنار درب داخلکابین نصب شده و مورد استفاده قرار میگیرند .

براي هر آسانسور به ازاي هر طبقه بايد يك شاسي وجود داشته باشد – به جز آسانسورهاي خاص – شاسي طبقه داراي يك شستي فشاري جهت اخطار ، نمراتور و دو فِلِش نما جهت تشخيص حركت كابين به سمت بالا و پايين است .

به مجموعه كليدهايي كه جهت كنترل حركت كابين ، بررسي وضعيت كلي آسانسور – نشان دهنده هاي جهت و نمراتور ، زنگ و استُپ اضطراري و … بر روي پنل خاص درون كابين آسانسور قرار دارد ، شاسي درون كابين مي گويند.

درصد شاسي هاي ايراني داراي كيفيت مطلوب و قابل قبولي هستند و تنها قسمت شستي و نمراتور آن ممكن است خارجي باشد.

شاسی هاي داخل معمولا داراي شستی به تعداد طبقات، نمراتور يا LCD ، كليد تهويه كابين ، شستي Door close ، شستي Dooropen ، لامپ روشنايي اضطراري كه هنگام قطع برق روشن مي شود تا شخص درون كابين دچار استرس نگردددکمه آژير يا زنگ خطر …. شاسی هاي داخل به صورت تمام قد و نيم قد توليد مي شوند .

[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”زنجیر جبران” tab_id=”1569925105669-2fad1e17-e329″][ld_section_title title=”زنجیر جبران” alignment=”text-center” title_top_margin=”10″ title_bottom_margin=”10″ subtitle_top_margin=”0″ subtitle_bottom_margin=”10″ text_top_margin=”0″ text_bottom_margin=”0″ i_align=”right”][/ld_section_title]

زنجیر جبران برای متعادل سازی وزن سیم بکسلهای تعلیق کابین و قاب وزنه تعادل و همچنین نیمی از وزن تراول کابل-هنگل کابل- مورد استفاده قرار می گیرد.در گذشته از زنجیرهای معمولی استفاده می کردند و برای جلوگیری از سر وصدای زنجیر در زمان حرکت آسانسور، با استفاده از طناب کنفی مثل تسبیخ از حلقه های زنجیر عبور می دادند، تا در زمان حرکت آسانسور کمتر ایجاد صدا نماید.
ما امروزه زنجیرهای جبران از نظر ظاهری اصلا” شباهتی به زنجیر نداشته و این نمونه زنجیرها با مواد لاستیکی یا تفلون و یا پلیمر پوشش داده شده و در واقع زنجیر جبران شیبه کابل گرد شده و دیگر مشکل ایجاد سر و صدا ندارد.
به طور کلی آسانسورهایی که بیش از 8 تا 10 طبقه می باشند، باید از زنجیر جبران استفاده نمایند، به جهت اینکه اختلاف وزن سیم بکسلهای کابین و قاب وزنه تعادل که از دو سمت فلکه اصلی -یا فلکه انحراف- آویزان است، بار زیادی را بر موتور محرکه آسانسور -الکتروموتور- وارد می سازد و این مقدار هنگامی که کابین در بالا یا پائین ترین طبقه قرار دارد حداکثر بار را منتقل نموده و مشکلاتی را از قبیل:
• سرخوردن سیم بکسل روی فلکه اصلی
• گرم شدن بیش از حد الکتروموتور
• مصرف بیشتر انرژی
• خوردگی سیم بکسلها
• سایش و تحلیل شیارهای فلکه اصلی را بوجود می آورد.
در زمان محاسبه زنجیر جبران باید دقت شود که باید زنجیر انتخابی هموزن سیم بکسلها باضافه وزن نصف کابل هایی که از کابین آویزان است، باشد.
محل استقرار دو سمت زنجیر جبران یکی بر روی یوک زیر کابین و سمت دیگر زیر فریم قاب وزنه تعادل می¬باشد.
مزایای زنجیر جبرانمارک درکا– Draka:
• بدون صدا
• دارای پوشش لاستیکی PVC
• مقاوم در برابر ساییدگی
• دارای گزارش تست TSE
•نرم و قابل انعطاف
• ساخت اروپا

elevator-compensation-chain

[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”درب سلکوم” tab_id=”1569925313021-9d875678-3312″]

درب WITTUR مدل Selcom

درب سلکومدر حال حاضر در دنیا پر فروش ترین درب آسانسور درب سلکوم از برند شرکت WITTUR است که با نام تجاری SELCOM که کارخانه آن در ایتالیا ، ترکیه و چین مشغول به فعالیت و تولید میباشند.

مشخصات فنی :

  • سایز: سایز های 70 ، 80 و 90
  • انواع: تلسکوپی و سانترال
  • رنگ استاتیک و روکشی اپوکسی یا روکش استیل خشدار
  • جنس درب ها: یا از فولاد ورق سیاه برای استفاده صنعتی یا استیل، رنگ و شیشه ای برای استفاده تزیینی
  • درب های اتوماتیک کابین سلکوم ایتالیا با کنترل 3vf

 

 

 

 

درب سلکوم

 

مزایا:

  • نصب سریع و آسان درب سلکوم ویتور بر روی کابین آسانسور
  • تمامی اجزا بر اساس ترتیب مونتاژ بسته بندی شده است. لوازم هر جز در بسته های جداگانه قابل دسترسی هستند
  • نصب راحت و بدون خطا و قطعات از پیش مونتاژ شده مانند سیل پا خور و نصب چهار چوب آن بدو نیاز به جعبه ابزار پیشرفته
  • قابلیت تست گرفتن مکانیزم سردرب اتومات کابین
  • طراحی یکپارچه جهت تسریع و آهسته باز شدن درب های سانترال و درب های تلسکوپی جهت ممانعت از ایجاد هر گونه اشتباه
  • درب کابین تمام اتوماتیک ویتور به گونه ای طراحی شده است که تنظیمات اضافی حذف گردد
  • نصب درب کابین آسانسور توسط یک نصاب شامل بیرون آوردن از جعبه و مونتاژ و نصب حداکثر ۶۰ دقیقه و برای درب طبقه ویتور ۴۸ دقیقه پیش بینی شده است.
  • درب های اتوماتیک طبقات و کابین سلکوم مخصوص آسانسورهای پر ترافیک است.
[/ld_tab_section][ld_tab_section title=”موتور آسانسور” tab_id=”1569930782216-066927d9-06b8″][ld_section_title title=”موتور آسانسور” alignment=”text-center” title_top_margin=”10″ title_bottom_margin=”10″ subtitle_top_margin=”0″ subtitle_bottom_margin=”10″ text_top_margin=”0″ text_bottom_margin=”0″][/ld_section_title]

انواع موتورهای آسانسور :

موتور گیرلس

موتور گیربکس

موتور آسانسور برحسب موارد مختلفی برگزیده می شود:

• شكل نصب آسانسور
• تعداد طبقات
• ظرفيت
• ترافيك
تكنولوژي موتورهای گيرلس-بدون گيربكس- چندساليست در دنيا استفاده ميشود و اخيرا در كشورمان هم از طرف شركتهاي فروشنده آسانسور ارائه ميگردد.

معروف ترين موتورهای آسانسور مربوط به شرکت هاي ايتاليايي ميباشد.

از جمله می توان به موتور های گیرلس ویتور (WITTUR) ، زیلابگ (Ziehl-Abegg) ، آلبرتو ساسی (Alberto Sassi) و غیره اشاره کرد .

در زير به مزایای استفاده از موتور های گیرلس – Gearless- اشاره شده است:

مناسب برای فضا های محدود و سیستم های بدون موتور خانه – حذف موتور خانه و نصب موتور در درون چاه –
راندمان بالا
کاهش ابعاد موتور
حذف گیربکس – اين مسئله باعث می شود لرزش كابين هنگام حركت به حداقل برسد-
جریان مصرفی کمتر – تا 75% درمصرف انرژی الكتريكی صرف جويی می نمايد-
استفاده از مغناطیس دائم
حرکت فوق العاده نرم -ازلحاظ حركتی به هيچ عنوان قابل قياس باموتورهای گيربكس دار نيستند-
دسترسی به سرعت های بالا
از آنجايي كه موتور آلبرتو ساسی با تنوع انواع مدل ها و ظرفيت ها در بازار موجود است جزو اولين ها است.

از نظر كيفيت هم بسيار خوب می باشند.
موتور بدون گیربکس دارای بالاترین بهره وری در جهان استبا توجه به تعداد قطب بسیار بالا، دینامیک و کنترل موتور عالی است.

عملکرد خوب موتور باعث شروع و توقف نرم میشود.

ترمز مکانیکی خاص آن بی سر و صدا کار می‌کند.

با توجه به اصل موتور، موتور گیرلس طراحی بسیار جمع و جوری دارد. با فرکانس پایین شروع به کار می‌کند.

گشتاور ثابت روی کل محدوده سرعت وجود دارد.

موتور های دارای گیربکس (Gearbox)

موتور های گیرلس -بدون گیربکس- (Gearless)

[/ld_tab_section][/ld_tabs]