تکنولوژی آسانسورهای معلق در ساختمانهای دارای هلی پد

 

آسانسور چاه معلق برای ساختمان های دارای هلی پد -1

تکنولوژی آسانسور چاه معلق

آسانسور چاه معلق برای ساختمان های دارای هلی پد -2

آسانسور چاه معلق برای ساختمان های دارای هلی پد

یکی از امکاناتی که در ساختمان های با ارتفاع بالاتر از 45 متر جهت جابجایی اضطراری بیماران فراهم گردیده؛ نصب محل فرود هلیکوپتر (هلی پد) می باشد که در کشور ایران هم در ساختمان های بالای 16 طبقه نصب آن اجباری است.
اما این سیستم با معضل بزرگی مواجه است: بیماری که در شرایط وخیمی قرار دارد چگونه می تواند از پله های آخرین طبقات بالا برود؟ همچنین گروه امداد و نجات برای جابحایی بیمار با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

آسانسور چاه معلق برای ساختمان های دارای هلی پد -3

آسانسور چاه معلق

آسانسور چاه معلق برای ساختمان های دارای هلی پد -4

تکنولوژی نوین آسانسور چاه معلق

یکی از کمپانی های کشور ایتالیا تکنولوژی را ایجاد کرده است که می تواند آسانسورهای دارای چاه معلق را متناسب با نیاز مشتری و بر اساس خواست طراحان و معمارانی که دارای پروژه های منحصر به فرد هستند تامین و تولید نماید. در این تکنولوژی زمانیکه آسانسور به طبقه آخر میرسد با تمام متعلقات موجود در آسانسور از چاه معلق خارج گردیده، به صورت اتومات چراغ های مخصوص طبقه را روشن می نماید و درب آسانسور باز میگردد. به این صورت گروه امداد و نجات به راحتی به هلی پد دسترسی خواهند داشت و بیمار را در بهترین حالت ممکن و با کمترین سختی می توانند به هلی کوپتر منتقل نمایند.

آسانسور چاه معلق برای ساختمان های دارای هلی پد -5

پنل نمایش فضای فرود هلیکوپتر

آسانسور چاه معلق برای ساختمان های دارای هلی پد -6

آسانسور چاه معلق

این تکنولوژی باعث شده است تا فضای بیشتری برای پرواز هلی کوپتر فراهم گردد و درصد ایمنی و راحتی پرواز افزایش پیدا کند. این سیستم همچنین در ساختمانهای دارای روف گاردن نیز قابل استفاده خواهد بود و هم اکنون در کشور ایران هم قابل دسترس معماران و طراحان ساختمانی است.

(3 مرداد 1396)