با سریعترین آسانسور جهان سفری به عرش آسمان داشته باشید

سریعترین آسانسور جهان

سریعترین آسانسور جهان

سریعترین آسانسور جهان آسمانخراش Lotte World Tower در سئول کره جنوبی میباشد، هرچند که این آسمانخراش به عنوان پنجمین ابرسازه مرتفع دنیا شناخته شده است. سازندگان این آسمانخراش جهت مشاهده نمای بی‌نظیر شهر سئول برای بازدیدکنندگان، در بالای طبقه صد و بیست و سوم آن یک سکوی شیشه‌ای به مساحت ۵۰۵ هزار و ۳۰۰ متر مربع ایجاد کرده اند.
ارتفاع این آسمانخراش بیش از نیم کیلومتر یعنی حدود ۵۵۵ متر است که به لطف نصب سریعترین آسانسور دنیا در آن، این روزها به یکی از مظاهر جذاب فناوریهای نوین صنعت آسانسور تبدیل گردیده است.
آسانسور تعبیه شده در این آسمانخراش، این امکان را برای بازدیدکنندگان آن فراهم کرده است که طی مدت زمان یک دقیقه از کف به رأس این سازه برسند که این امکان به لطف طراحی و نصب سریعترین آسانسور جهان در این آسمانخراش محقق گردیده است.
نصب این آسانسور فوق مدرن که در ساخت آن همچنین از امکانات فوق پیشرفته نظیر صفحات خورشیدی، توربینهای بادی و سیستم جمع آوری آب (باران) استفاده گردیده است؛ سازندگان آن را ترغیب کرد تا برای دریافت اعتبارنامه طلایی LEED Gold که شاخصی برای بازدهی زیست‌محیطی یک ساختمان است و ویژه پیشرفته ترین و پایدارترین سازه های جهان می باشند اقدام نمایند.

(25 خرداد 1396)