مزایای آسانسور هیدرولیک
- بدلیل عدم نیاز به موتورخانه در بالاترین نقطه چاه آسانسور امکان طراحی فضای زیباتری برای پشت بام فراهم می شود. لذا در محل های که امکان احداث موتورخانه در پشت بام وجود ندارد این سیستم بسیار ایده آل خواهد بود
- بدلیل قرار گیری موتورخانه در پائین سطح (پائین ترین طبقه) کنار چاه مراجعه سرویس کار به خانه در مواقع اضطراری راحت تر است .
- بدلیل قرار گرفتن موتورخانه در پائین از تحمیل بارهای اضافی به سازه اجتناب شده و لذا سازه سبک تر می شود .
- با توجه به وضعیت لفتراکی در مدل HAI ) جک پهلو) امکان طراحی کابین و بقیه ورودیها (تا سه ورودی) شرایط بسیار مناسبی برای طراحی معماری و سازه فراهم می شود .
- در آسانسورهای هیدرولیک بارهای مربوط به آسانسور به کف چاه عمدتا اعمال و لذا سازه ساختمان زیر فشار بارهای مربوط با آسانسور نمی باشد .
- در مجموع کارهای سازه ای در آسانسورهای هیدرولیک نسبت به کششی کمتر بوده و لذا باعث کاهش هزینه های جاری معماری میگیرید .
- بدلیل انتقال نیروی حرکت توسط روغن هیدرولیک و بوسیله شیلنگ فشار قوی قابل انعطاف امکان انتقال موتورخانه حتی تا فاصله 12 متری مقدور بوده و لذا معمار می تواند از فضاهای پرت ساختمان بهره گیری نماید .
- ضمن نصب پاراشوت امکان حذف گاورنر فراهم شده و این عمل باعث صرفه جویی در نگهداری بعدی آسانسور میگردد .
- در این سیستم بدلیل حذف قسمت های متحرک گیربکس و کاهش قطعات متحرک عملا طول عمر آسانسور زیادتر شده و استهلاک کاهش می یابد .
- با توجه به بند فوق اصولا نگهداری آسانسورهای هیدرولیک دارای هزینه کمتری میباشد .
- بدلیل شناور بودن موتور در داخل روغن احتمال سوختن و آسیب رسیدن کمتر بوده و لذا طول عمر آسانسور بیشتر میگردد .
- بدلیل شناور و غوطه ور بودن موتور پمپ در د
اخل روغن گرمای موتور توسط روغن گرفته می شود.
- بدلیل اینکه قطعات در داخل پاورپوینت قرار گرفته و فضای بسته ای حاصل شده لذا خطر های ناشی از قطعات دوار در موتورخانه که برای سرویس کار و نصاب ایجاد میشود عملا به صفر میرسد .
- با توجه به 4 شیره بودن سیستم امکان کنترل و تنظیم دقیق تر حرکت امکان پذیر می باشد.
- آسانسورهای هیدرولیکی فاقد وزنه تعادل می باشند لذا بایستی از موتور با قدرت بیشتری نسبت به نوع کششی استفاده گردد ولی از آنجائیکه در حرکت کابین بطرف پائین پاوریونیت خاموش بوده و حرکت کابین صرفا بصورت ثقلی و نیروی جاذبه زمین انجام می پذیرد لذا در مصرف انرژی حدود 25% نسبت به نوع کششی صرفه جوئی شده و این عمل مابه التفاوت بهای موتور فوق الذکر را استهلاک می نماید
- با توجه به اینکه حرکت رو به پائین کابین ثقلی است لذا فاقد هرگونه خطر راه افتادن ناگهانی و غیرو و خطرات جانبی مربوطه میباشد
- امکان همتراز کردن مجدد یعنی Releveling ممکن می باشد
- با فعال نمودن یک باطری کوچک و باز نمودن شیر 12 ولتی در مواقع قطع برق براحتی موضوع Black Out با هزینه بمراتب پائین تری نسبت به کششی انجام می پذیرد این هزینه اصلا قابل مقایسه با کششی نبوده و بسیار ناچیز است
- ایمنی بالا، قابلیت اطمینان زیاد، و عملکرد مناسب از مزایای دیگر این سیستم است.
- کنترل وزن Overload با استفاده از شیر کنترل فشار استاتیکی در سیستم های هیدرولیکی براحتی امکان پذیر می باشد
- عیب سیستم هیدرولیک عدم امکان استفاده از آن برای تراول های بالا 25 متر بوده و لذا برای طبقات بیشتر، از این سیستم نمی توان بهره گیری نمود.
- در خاتمه با عنایت به مطالب فوق به استحضار میرساند که در تمام دنیا در آسانسورهای پانورامیک با توجه به ویژگی های فوق بطور عمده از آسانسورهای هیدرولیکی استفاده میگردد و حذف سیم بکسل های متداول در سیستم کششی باعث افزایش زیبایی ظاهری آسانسور میباشد .